sobota 3. září 2016

Vítáme návrat Emy naopak




Tak už je tady! Malá knížka, co ji všichni chtějí. Ema naopak švédské autorky Gunilly Woldové včera konečně znovu vyšla. Jsou to vlastně dvě malé knížky v jedné vazbě - Ema naopak a Ema spravuje hračky.



Mou pozornost upoutala už před nějakou dobou díky tomu, že ji všichni chtějí. „Sháním knihu Ema naopak“ na mě vykukovalo ze všech možných online antikvariátů, bazarů a eshopů s potřebami pro děti. Bude opravdu tak úžasná, nebo je to davová psychóza?, ptala jsem se sama sebe. 

Teď, když knihu držím v ruce, musím říct, že je opravdu moc roztomilá. Do svého seznamu oblíbených skandinávských autorek přidávám i paní Gunillu. 




Co se mi líbí na Emě:

  • Ema je rebel! Jde proti proudu s kalhotami na hlavě a moc si to užívá.
  • Ema je pozitivní. Na této pidi knížce není nic, co by vyvolávalo hluboká zamyšlení, zdvihalo káravý prst nebo se prvoplánově snažilo děti něco naučit. Ema je prostě prima a já bych s ní chtěla kamarádit.  
  • Ema je dětská hrdinka, ne hrdinka dětské knihy, která imponuje jen dospělým. Občas zlobí, občas se vzteká na bratra... prostě normální dítě.
  • Ema nezahazuje, ale opravuje staré hračky. Nemám ráda plýtvání. Líbí se mi, že se Ema o své věci stará. A v neposlední řadě, strašně mi imponuje, že hračky spravuje Ema, nikoliv Emin tatínek, ale ona sama. Je Monte a ani o tom neví, a navíc ukazuje holčičkám, že přístup „oprav si sama“ je v pořádku. Feministka ve mně plesá.  

(Poznámka 22. června 2017 - Ema naopak má pokračování, jmenuje se Ema ve školce a o knize si můžete přečíst zde.)

Název: Ema naopak
Autorka: Gunilla Woldová
Překlad ze švédského originálu: Božena Kollnová-Ehrmannová
Ilustrace: Gunilla Woldová
Rok vydání: 1974 a 1976 (česky 2. vydání 2016)
Vydavatel: Albatros Media
ISBN: 978-80-00-04411-8



2 komentáře:

  1. Velmi děkuji za tip na tuto knížku. Tříletá dcera ji miluje a každý večer ji čteme před spaním, a to včetně tiráže :) Často dcerce pořídím knížku, se kterou se neztotožní, protože je moc velká (ta kniha). Podle jejího názoru jsou totiž velké knížky pro rodiče a malé pro děti. Ale Ema naopak je velikostně přesná. Teď už se jen chystám na koupi Emy ve školce.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den! Moc díky, za komentář a omlouvám se, že na něj reaguji až teď! Těší mě, že se Ema líbí i u vás, u nás jede! :) Pokud se dceři líbí formát (u nás je to to samé!), ještě doporučuji knihu Něco ti povím, Johane od Běžíliška - https://www.beziliska.cz/knihy/johan. Formát podobný, a uvnitř naprosto roztomilý medvěd :). Mějte se krásně a zdravím dceru! Petra

      Vymazat