pátek 23. září 2016

Prstem po Mapách




Mapy. Jsou nádherné. Opravdový atlasový rozměr. Padesát jedna strana. Šest kontinentů, čtyřicet dvě země. Překlad do dvaceti tří jazyků. Celkem dva a půl miliónu výtisků. Tuhle knihu musejí mít všichni, a to včetně těch, kteří se apriorně vyhýbají tomu, co mají všichni. Je to pro děti, ale není to jen pro děti.

Dokážu si představit, že bych jako dítě u takové knihy proležela celé dny. Jeden po druhém bych prstem objížděla každý obrázek, otáčela knihou, aby se mi snáz četly všechny ty exotické popisky. Žádala bych, aby maminka uvařila Kibbe a loudila bych, abychom se jeli podívat na Klokočovskou lípu.

Vizuální paměť je tak mocná! Suchopárné seznamy „strašně důležitých“ věcí, které se řadí do nekonečného hada v učebnicích zeměpisu a dějepisu, se mohou jít bodnout, stejně všechny shoří v plamenech krátkodobé paměti. Na mapu v Mapách mrknu a vidím. A pamatuji si. A toužím tam vzít svoje děti. Mapy se věnují kulturně-historickým zajímavostem, folkloru, významným osobnostem, významné zvěři a spoustě dalších prima věcí. Studijní materiál par excellence.

A že toho autoři spoustu vynechali? No a co! Hlavní je, jak neuvěřitelné množství informací se jim zahrnout podařilo a jak šťastně je ztvárnili!



Název: Mapy
Autoři:
Daniel Mizieliński, Aleksandra Mizielińska
Překlad: Anna Halfarová 
Ilustrace: Daniel Mizieliński, Aleksandra Mizielińska
Rok vydání: česky 2016
Vydavatel: Host
 

ISBN: 978-80-7491-708-0




ČR
 
Tady jsem dřív bydlela...


A teď bydlím tady...

Antarktida
Rakousko

Španělsko

Kanada

Afrika

Řecko

Indie a genderová vyváženost

Mexiko a moje milovaná Frida Kahlo

Slovensko

Chile

Madagaskar
 
Chorvatsko

Vlajky
Zadní strana knihy.

Tak to se Hosťákům povedlo.

6 komentářů:

  1. To je bomba:) Mně mapy přijdou až v pondělí:) Těším se na ně jak malá holka:) Stejně si knížky kupuju spíš pro sebe než pro děti:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to fakt pecka. Ještěže zachovali ten mega formát. Kdyby to byla malá knížka, nebylo by to ono. :) Jojo, je to pro děti... ale než z toho budou mít rozum, tak si počte maminka, mám to stejně ;).

      Vymazat
  2. Mám pro Tebe tipy: Nature Anatomy, Farm Anatomy a ještě vyjde Food Anatomy. Zkusila jsem vygooglit, jak vypadají vevnitř a vypadají úžasně! Jen asi moje angličtina na to nebude stačit, ale líbí se mi moc, tak asi neodolám:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bezva tipy!! Moc díky! To jsou fakt krásné knihy, ta farma je fakt pecka! Přidávám je na seznam. :) Ani já neodolám :D.

      Vymazat
  3. Mapy musíme mít taky! Píšu na seznam... děkuji za náhled! Pavlína

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsou fakt krásné :). Ať je marod co nejdřív v pořádku! :)
      Petra

      Vymazat