neděle 18. září 2016

Krtčí sestry a deštivý den




Krtčí sestry a deštivý den kanadské autorky Roslyn Schwartz se do toho pršavého počasí, co teď panuje, skvěle hodí. Knížečka je to maličká, útlá. Laskavá a jemná co do příběhu i barev ilustrací. V závalu výrazných, někdy až pouťově barevných dětských knih na našem trhu, působí tahle jako pohlazení. Česky vyšly i další díly, Krtčí sestry a kopec mechu a Krtčí sestrya pilné včelky.



Na krtčích sestrách se mi nejvíc líbí, že jsou veselé a že jsou dvě. Dvě sestřičky s pozitivním přístupem k životu - prší? Nevadí! Mám ráda Millerova Krtečka, ale musím přiznat, že jsem si k němu našla cestu až v dospělosti. Když jsem byla malá, vadilo mi, že je Krtek sám. Jasně, občas dorazila z města Myška v luxusní káře, ale to bylo všechno. Neměl kamarády a často si nad něčím zoufal. A já si prostě myslím, že ve dvou se to kresleným krtkům lépe táhne.  



Je zajímavé, jak jsou krtci oblíbení, i přesto, že skutečného krtka málokdo viděl. Kromě našeho Krtečka a zde propíraných krtčích sester, můžeme připomenout i příběh O krtkovi, který chtěl vědět, kdo se mu vykakal na hlavu, krásné Krtčí výlety z nakladatelství Baobab, nebo píseň Jarka Nohavici Metro pro krtky



Příběhy krtčích sester jsou zpracované i do podoby kresleného seriálu. Myslím, že se moc povedl. Možno doporučit i malým studentům angličtiny – mluveného slova je v příbězích pomálu a je mu snadno rozumět. 



Proč se mi líbí krtčí sestry:
  • Příběh je pozitivní – ať žije tento nádherný den!
  • Krásné ilustrace, krtčím sestrám to moc sluší.
  • Kniha je vytištěná na recyklovaném papíře.


Název: Krtčí sestry a deštivý den 
Autorka: Roslyn Schwartz
Překlad: Bedřich Jeřábek
Ilustrace: Roslyn Schwartz
Rok vydání: 1999 (česky 2012)
Vydavatel: Nakladatelství OFFI
ISBN: 978-80-904562-4-2


2 komentáře:

  1. moc krásné ilustrace!
    já osobně našeho krtka moc nemusím, vadí mi, jak je dětem podsouvám na všem možném (hračky, povlečení, plastové doplňky...) a tak se mu celkem záměrně snažím vyhýbat, ikdyž babičkám se holt poručit nedá...
    ale tyhle krtčí sestry, ty bych teda snesla rozhodně a moc ráda
    díky za inspiraci na knihy! Pavlína

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že nejsem jediná, komu se ty krtčí slečny s tenkými nožkami líbí :). Mějte se prima, Pavli!
      Petra

      Vymazat