sobota 7. října 2017

Tabook 2017 potřetí - Kouzelná baterka


Další úlovek z letošního Tabooku je pro mnohé stará známá písnička - Kouzelná baterka autorky Olgy Černé. Viděla jsem knihu v nabídce nakladatelství Baobab na webu už dřív, ale virtuálně mě tolik nezaujala. Tabook všechno změnil!



V rámci programu pro děti jsme byli v divadle na představení Zázračná baterka (Bábkové divadlo Žilina). Trošku jsem se bála, že ani ne dvouleté děti v divadle hodinu sedět prostě nevydrží. Vydržely. A dokonce se smály plastovému pejskovi, obživlým teniskám i peřině u zubaře, a na závěr nadšeně tleskaly. Hned jsem běžela do Baobabu, abych knihu Kouzelná baterka, podle níž představení vzniklo, koupila. Měla jsem štěstí, mají jich na skladě posledních pár.

Až teď mi došlo, jak je kniha skvělá. Není to jen příběh o klukovi, co by měl moc rád vlastního pejska a díky kouzelné baterce, kterou dostane od kouzelného dědečka, ho skutečně získá. Je to příběh o zodpovědnosti a schopnosti nést následky vlastních splněných přání. Je to příběh o tom, že přání se opravdu mohou jako kouzlem splnit, a tak bychom si měli přát jen věci hezké, které neubližují ostatním. Je to příběh i o tom, že každý má jiná přání, a co se nehodí nám, může udělat radost někomu jinému.

Co se týče samotného divadla, skoro stojí za to zajet si na představení až do Žiliny, kde Bábkové divadlo Žilina, které Zázračnou baterku hraje, sídlí. Dětí bylo plné divadlo a nikomu nevadilo, že se hraje slovensky, nadšení byli všichni.

Kdo ji ještě nemá, k Vánocům by ji měl pořídit. Kouzelnou baterku.

Název: Kouzelná baterka
Autorka textu: Olga Černá
Autorka ilustrací: Michaela Kukovičová
Nakladatel: Baobab
Rok vydání: 2004

ISBN:978-80-87060-60-5














Žádné komentáře:

Okomentovat