čtvrtek 5. října 2017

Tabook 2017 poprvé - plné auto dětských knih


Na Tabooku je prý krásné počasí každý rok. No letos teda bylo. Mezinárodní festival malých nakladatelů v Táboře, který probíhal 28. - 30. 9. 2017, se vyvedl na jedničku s hvězdičkou. Opouštěla jsem kotnovskou Sýpku s těžkým srdcem a s těžkou taškou.

Přivezla jsem si dětské knihy nové, i z dobročinného antikvariátu, české, polské a francouzské. Na některé jsem se těšila předem, jiné jsem jako překvapivé poklady objevila až na místě. Dokonce mám i jednu knihu s věnováním: Oups! - právě tu, která asi nejlépe ze všech odpovídala tématu letošního festivalu: humor, groteska, satira, sarkasmus. Je to příběh o tom, co všechno může způsobit mýdlo, které vám při sprchování vyklouzne z ruky. Ale o tom až v jednom z dalších blogů.


Tabook není intelektuálská sešlost pro hrstku dospělých. Je to festival v pravém slova smyslu a vítán je každý. Dokládaly to řady zaparkovaných kočárků, fantastické dílny pro děti vedené českými i zahraničními umělci (nemůžu se dočkat, až na tohle budou naši trpaslíci dost staří), a hlavně ta spousta nádherných dětských knih téměř na každém stánku.

Knihy, které jsem ulovila budu na blogu postupně představovat. Třeba by se mohly stát pěkným tipem na blížící se Vánoce. Ty zahraniční se budou dát koupit na internetu, a některé určitě i v knihkupectví Dlouhá punčocha.


 Tady je foto seznam, ať se máte na co těšit. :)











4 komentáře:

  1. Jupí, to je nádherná kupička! Já ještě na Tabooku nebyla, a to jsem taková knihomolka:) Některé knížky už mám a na některé jsem hrozně zvědavá. Třeba ten oceán, to je pop up kniha nebo ty tučňáci úplně nahoře..., to neznám. Kniha Pod zemí, pod vodou je úplná pecka! A tučňáci z Baobabu taky! Těším se na představení knížek! Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rozhodně doporučuju udělat tečku do kalendáře na příští rok, Tabook je fakt skvělá akce. Jojo, oceán i tučňáci jsou pop up knihy a jsou krásné - i když pro naše trpaslíky zatím jen pod dohledem, jinak by z toho byly konfety :D. Mějte se prima, Peťo a díky za komentář. Na blogu už je první kus - Zubr si hledá hnízdo :). Petra

      Vymazat
    2. Díky moc. Na Tabook se budu muset příští rok určitě vydat!
      Naše(moje) nejlepší pop-up kniha je zatím od Horáčka Animal Opposites a už mi ji moji četíci taky sem tam natrhli, málem jsem to obrečela:) Zubra jsem nezaznamenala zatím, vypadá taky krásně... Ach jo. Z jaké knihy máte největší radost, co jste si přivezla? Teď vychází tolik krásných knih....

      Vymazat
    3. Animal Opposites je nádhera! Vůbec všechny knihy páně Horáčkovy jsou skvělé. Jojo, to znám, nechci hřímat, že na knihy nemají sahat, když chci, aby si k nim vytvořili hezký vztah a četli je, ale občas se mi svírá žaludek :). Největší radost? Asi z objevu paní Joëlle Jolivet, ilustrátorky obou knih o tučňácích, které jsem koupila a zároveň knihy Oups!. Je to vážně nádhera. A pak taky ten Zubr, ten mě dostal. :) Ano, vychází spousta krásných knih... a bude to čím dál větší hukot, blíží se Vánoce, tak předpokládám, že se nakladatelství budou předhánět. :)

      Vymazat