pátek 6. října 2017

Tabook 2017 podruhé - Zubr si hledá hnízdo


Tabook, festival malých nakladatelů, obohatil naši knihovnu o několik opravdu silných kusů. Na knihu Zubr si hledá hnízdo jsem čekala už nějakou dobu. Napjatě a s nadšením. Napsala ji ukrajinská autorka Oksana Bula a vydal ji brněnský Host. Je ještě teplá z tiskárny a za chvilku bude v obchodech.

Kvapem se blíží doba, kdy se některá zvířata ukládají k zimnímu spánku a já jim jako každý rok tiše závidím. Netušila jsem, že ukládání se k zimnímu spánku mají pod palcem tukoni! Zjistí to i zubr, který by se také rád uložil k zimnímu spánku, ale nedaří se mu přemluvit zaneprázdněné tukoně, ani najít vhodné místo - noru nebo hnízdo. Nakonec si uvědomí, že jsou poletující vločky vlastně docela prima a bylo by škoda je zaspat.

Kniha je nádherná. Vtipná a něžná. Krásně ilustrovaná. A tukoni, ti jsou ze všeho nejlepší. Teď už si nikdy nebudu přát nic jiného, než abych někdy potkala tukoně, který by měl čas mě uložit k zimnímu spánku.

Název: Zubr si hledá hnízdo
Autorka textu a ilustrací: Oksana Bula
Z ukrajinštiny přeložila: Rita Ida Lyons Kindlerová
Nakladatel: Host
Rok vydání: 2017

ISBN: 978-80-7577-105-6

Tukoni na nás vykoukonou už z předsádky
Tukoni ukládají medvěda ke spánku






2 komentáře:

  1. Knizka je prenadherna - hned jak jsem videla jeji obal, tak jsem vedela, ze ji musim mit - miluji vodovky. Nemuzu se dockat az ji budeme mit doma a doufam, ze i dcera z ni bude unesena. Autorku jsem si vyguglovala a asi od ni poridim i nejaky tisk do pokojicku.
    https://www.etsy.com/shop/TukoniTribe/items
    Mozna vlka s merunkama :-))
    Moc dekuji za Vas blog, rada sem nakukuju. Mejste se krasne, Petra

    OdpovědětVymazat
  2. Je krásná, že? Nadchla mě, to se Evě Sedláčkové z Hosta povedlo. A MOC díky za ten tip na Etsy!!! Vlk s meruňkama je dokonalý, já rozhodně budu chtít ty sůvy! :D
    Moc díky za bogo-pochvalu, Peťo! Jsem ráda! :) Mějte se prima! p.

    OdpovědětVymazat