čtvrtek 26. října 2017

Tabook 2017 po dvanácté - Kdo si prdnul u dvora




Předposlední Tabookové zastavení je maličko staršího data, ale jako dárek k Vánocům se hodí skvěle - Kdo si prdnul u dvora, je kniha vtipná, poučná, ne příliš nákladná a velice skladná.


Upnuté a úzkoprsé rodiče, které odpuzuje titul, bych ráda ubezpečila, že jsem taky dlouho odolávala. Budu říkat dětem, aby nepoužívaly slovo "prdět", a pak jim předložím knihu, která má tohle tabu slovo ve svém titulu?!

Ano. Předložím. Nebojme se nazývat věci pravými jmény. Ono totiž opravdu nejde o knihu založenou na povrchním fekálním humoru. Jde v ní o pravý opak. Ve vývojové fázi "zajímá mě všechno o čurání, defekování, prdění a krkání" je těmto tématům věnována příliš velká pozornost ze strany dětí, a naopak dospělí za tento přemrštěný zájem děti až přespříliš kárají. Kdo si prdnul u dvora je prostě o tom, že prdí každej, i princezny, ale není nutné kolem toho nadělat tolik řečí. Tenhle přístup mi imponuje a nadsázka mě baví. Až tohle téma začne u nás, jsem vybavena odbornou literaturou.

Název: Kdo si prdnul u dvora
Autor:
Jonáš Ovanul  
Ilustrace: Alžběta Göbelová
Rok vydání: 2015
Vydavatel: Host
ISBN:
978-80-7491-574-1














Žádné komentáře:

Okomentovat