čtvrtek 15. listopadu 2018

What's Inside? aneb Co tam je? (Tabook 2018 pošesté)



Jako dítě jsem milovala knihy, v nichž se vyskytovaly detailní popisy různých, zdánlivě podružných, shluků věcí nebo třeba nákupní seznamy. Líbilo se mi, když postavy vyjmenovávaly například, co dostaly k narozeninám, nebo po čem touží k Vánocům. Fascinovaly mě výčty drobností, které měl někdo ve skříni, tajil se mi dech, když hlavní postava prozkoumávala nějaký zapovězený šuplík nebo starou půdu. Naprosto nechápu, proč. Asi je to nějaký fetiš. Každopádně mě absolutně dostala kniha What's Inside?, protože ta je přesně o tom! Je o drobnostech a zbytečnostech, které někomu uvízly v tašce, které se povalují na kuchyňském stole, nebo ve skříňce v předsíni. Najdete tam i starý dudlík, zmuchlaný kapesník a plonkovní vršek od PETky.



A ano, moje děti jsou po mně, kniha je také uchvátila. Okamžitě si všimnou párových věcí, které se vyskytují na různých místech, rozeznají ve velmi jednoduché grafice balíček kapesníků, dumají nad tím, kde je hrnek, k němuž patří to uražené ouško.

Kniha je skvělá, protože si ji můžete jen tak prohlížet a opájet se představou, že nejste jediní, kdo tohle "taško-šuplíkové vouyerství" taky miluje, nebo můžete hrát hru, kdo dřív nadje, kam se poděl zapomenutý telefon, kde je ztracená náušnice, nebo komu patří ta či ona kabelka. Nádhera. Ne náhodou byla tahle kniha vybrána mezi stovku nejlepších obrázkových knih na letošním knižním veletrhu ve Frankfurtu.

Název: What's Inside? (Co tam je?) - původní název v portugalštině O que há?
Autorky: Isabel Minhós Martins · Madalena Matoso  
Nakladatelství: Tate Publishing, London, UK
Rok vydání: 2015 (1. vydání v originále 2012 v Planeta Tangerina)
ISBN: 978-989-81-4549-9







Žádné komentáře:

Okomentovat