středa 21. listopadu 2018

Neobvyklá povolání (Tabook 2018 pošesté)



Na Tabooku byl jeden stánek, který mě velmi zajímal. Stánek s ukrajinskou literaturou. Měli moc krásné knihy... ale žádného prodavače! Několik dnů jsem tam opakovaně chodila, abych vyloudila úžasnou knihu Neobvyklá povolání. Já sice ukrajinsky neumím, ale ty obrázky, ach ty obrázky! Zamilovala jsem se na první pohled. Na závěr se mi lov přece jen podařil! Běžela jsem za rodinou, která nervózně přešlapovala na hlavním schodišti a řičela jsem nadšením. Můj muž mi to přál, ale zároveň nevěřícně vrtěl hlavou.



A o čem to tedy je?
Žil byl jeden malý kluk, který měl móóóc zajímavou rodinu. Maminka je květinářka, táta je paleontolog, ségra pečuje o pandy, dědeček je čajový sommeliér a babička tlumočí ze znakové řeči. A pak jsou tam ještě další členové rodiny, kteří mají neméně vzrušující povolání.

Většina dětských knih o povolání pokrývá klasickou paletu - od pana učitele až po paní doktorku. Jako by měl člověk na výběr jen z limitovaného množství profesí... Ale tahle kniha je jiná! Povolání v ní popsaná se vymykají průměru, což mě hřeje u srdce. Jen to těm dětem řekněme, že jsou lidé, kteří opravdu stráví život tím, že se starají o pandy nebo čichají k hrníčkům čaje! Nemusí to být jen dětský sen! Pokud něco opravdu, opravdu, opravdu chceš, tak to půjde.

Moc se mi líbí, kolik prostoru každému povolání tvůrci věnovali. Na jedné dvoustraně je povolání představeno, na další dvoustraně se dozvíme, co člověk provozující takovou živnost potřebuje a na třetí dvoustraně je tématicky laděná hra. Prostě paráda.

Neobvyklá povolání by bylo moc prima mít i v češtině. Ale kupte si ji klidně i v ukrajinštině, pokud na ni narazíte, stojí to za to!

Název: Neobvyklá povolání
Autorky: Julija Kolomojec, Alla Hutničenko
Nakladatelství: Nakladatelství starého lva, Lvov, Ukrajina
Rok vydání: 2018
ISBN: 
















Žádné komentáře:

Okomentovat