pátek 15. prosince 2017

Neboj, neboj! - velká kniha o strachu pro děti i pro mě



Kdo se bojí, musí do knihkupectví pro Neboj, neboj!. Já už jsem tam byla a mám pro strach uděláno. Ta kniha je super. Mnohem větší a tlustší, než jsme si ji představovala! Sice byla zatavená, ale igelit šel dolů ještě v obchodě, protože paní knihkupkyně vypadala tak zvědavě, že jsem ho ze solidarity servala, sotva jsem zaplatila.


Já mám prostě ráda doktora Racka z dílny Milady Rezkové a Lukáše Urbánka. A tak bylo jasné, že se mi bude líbit i jejich kniha o strachu. Knih pro děti, které pojednávají o strachu se v posledních pár letech vyrojilo víc, a to je prima. Strach už není takové tabu, není to až taková ostuda přiznat, že se člověk bojí. Asi už jsme se všichni setkali alespoň s některými z nich - Skříp, škráb, píp a žbluňk, Divný brach strach, Vlk a tma, Strašidla se bojí měsíce, Nebojím se tmy, Už se nebojím tmy, Jako by se tu někdo snažil nevydat ani hlásku a další.  

Neboj, neboj! je ale docela jiná. Žádné pohádky a podobenství, všechno pěkně na rovinu: strach je potvora, bojíme se všichni (i tátové a mámy, dokonce i žraloci), jen každý trochu něčeho jiného, strachy se člověk může i po... A je to. Spousta obrázků, které téma báječně odlehčí. Knihu nemusíte číst od začátku, nejlepší je mrknout zrovna tam, kde jste knihu otevřeli.

Hřbet knihy ve tmě svítí!
A úplně nejvíc mě dostal hřbet. Přišla jsem večer do ložnice pro pyžamo a bez rozsvícení jsem šátrala pod peřinou. A koukám na noční stolek... co to, safra...??? Na hřbetě knihy její název ve tmě svítí! Tak tomuhle, pánové a dámové, říkám smysl pro detail!

A jen na závěr, hodně mě bavila i reklamní kampaň, kterou tvůrci vedli, než kniha vyšla - různí čeští sportovci a objektivně odvážní jedinci mluví o tom, čeho se bojí.

Jestli vám chybí ještě nějaký vánoční dar, tak tohle je Tip s velkým T. A nebo si to kupte pro sebe. :)

Název: Neboj, neboj!
Autor: Milada Rezková
Ilustrace: Lukáš Urbánek, Jakub Kaše
Rok vydání: 2017
Vydavatel: Yinachi
ISBN:978-80-906930-1-2




















Žádné komentáře:

Okomentovat