sobota 9. prosince 2017

Můj stát - Putování za českými patrony


A máme tu další díl skvělé řady Můj stát, tentokrát Můj stát - Putování za českými patrony. V jednom z předešlých blogů jsem nadšeně psala o prvním dílu Můj stát - putování s českým lvem za státními symboly. A neméně nadšeně si teď před spaním čtu o našich českých patronech. Nakladatelství Pikola se činí!

Přiznávám, že do kostelů vstupuji spíš za účelem kochání se skvostnou architekturou, než kvůli duchovnímu rozjímání. Každopádně knihu o našich světcích jsem chtěla v knihovně rozhodně mít. Jsou to sice historické postavy v církevním hávu oděné, ale jsou součástí naší kultury, naší bohaté minulosti a jejich příběhy jsou v mnoha případech zásadními stránkami v tlustých fasciklech českých dějin. Jsou součástí nás, co jsme odsud. A tak mě zajímají.

Kniha je udělaná skvěle - krátké odstavce, komiksy, obrázky, občas nějaký ten decentní fóreček. Čte se jedna báseň. Je sice udělaná pro děti, ale já bych si ji asi koupila, i kdybych děti neměla.

Název: Můj stát - Putování za českými patrony
Autor: Martin Velíšek
Ilustrace: Milan Starý

Rok vydání: 2017
Vydavatel: Pikola
ISBN:
978-80-7549-506-8









2 komentáře:

  1. To je krásná knížka, spíš zatím pro mne než pro děti:-) Doufám, že se tahle řada ještě rozroste:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. I já jsem si ji zatím koupila pro sebe. Ale je skvěle udělaná, takže myslím, že po ní za pár let děti nadšeně sáhnou. Mně taky urovnala v hlavě, jak to s těmi patrony je, takže předpokládám, že budu schopná zodpovídat zkoumavé dotazy ještě před tím, než budou trpaslíci zralí na samotnou knihu. :) Mějte se prima!

      Vymazat