pondělí 12. června 2017

Městečko Mamoko aneb Knižní festival Baldur 2017 poprvé



Loni to nešlo, ale letos jsem to stihla. V sobotu 27. května 2017 jsem se s trpaslíky vydala do Brna na druhý ročník Dětského knižního festivalu Baldur.

Tentokrát jsem jen nakupovala - v nádvoří Místodržitelského paláce bylo z čeho vybírat. Ale až budou trpaslíci větší, určitě budou chtít na některý z úžasných baldurských seminářů. A já jim je dopřeju.

Baldur totiž není jen knižní představení, je to akce v pravém slova smyslu. Pořád se tam něco děje - spousta vypečených workshopů, přednášek a výtvarných soutěží pro děti.



Vyrobte si vlastní leporelo s Pavlou Bastanovou (časopis Raketa), postave jedinečný domeček s Janou Kosteleckou (vydavatelství Jakost - např. D.O.M.E.K.) nebo slepte celý barevný svět s výtvarnicí Terezou Říčanovou. A další a další. Už mám v kalendáři na příští rok velký nadšený vykřičník.

Součástí letošního Balduru byla prezentace polské literatury pro děti. Poláci to fakt umí, to se musí nechat. Z toho, co bylo v nabídce k prodeji, jsem vybírala dlouho. Tak dlouho, že trpaslíčci mezi tím zapředli rozhovor s nějakou cizí holčičkou a snažili se ji přesvědčit, že tu knihu, co drží v ruce by rozhodně měli mít oni v kočáře. Zasáhla jsem a každému jsem dodala vlastní literaturu:

Miasteczko Mamoko a Mamoko 3000 polských autorů Aleksandry a Daniela Mizielinských. Jde o osvědčený autorský tým, z českého trhu známe jejich úžasné knihy D.O.M.E.K., D.E.S.I.G.N., Mapy (a brzy už taky Pod zemí a pod vodou - podzim 2017, Host).

Série knih o městečku Mamoko obsahuje několik na sebe nenavazujících dílů - Mamoko v současnosti, v minulosti, v budoucnosti a taky Mamoko v dobách draků (kuloární informací je, že v češtině se Mamoko už chystá, pravděpodobně v nakladatelsví Kniha Zlín). Knihy jsou velkoformátové, plné drobných obrázkových příběhů. Na každé dvoustraně může "čtenář" sledovat život několika desítek postav, někdy lidí, někdy zvířat, někdy tvorů prapodivných.

Mamoko mě baví strašně. A bude bavit i příznivce velkých knih s tvrdými stránkami jako superoblíbená série Susanne Bernerové Rotraut Jaro, Léto... Bude taky bavit ty, které už Jaro, Léto... nudí nebo jim připadá příliš jednotvárné. Bude bavit všechny, kteří nechtějí jednoznačně popisné ilustrace, ale mají rádi, když autor nechá trochu prostoru i čtenáři samotnému a jeho fantazii.

Doporučuji sledovat knižní trh a hned, jak Mamoko v češtině vyjde, zacílit a ulovit. A pro netrpělivé je tady samozřejmě Bookdepository. :)


























Žádné komentáře:

Okomentovat