pondělí 23. července 2018

O jedné hodně listnaté knize - Botanicum



Je to velké a velkolepé. Říkají tomu malé muzeum. Právem. Kniha Botanicum je veliká ve několika ohledech.



Vzpomínám si na učebnice přírodopisu, suchopárné popisy, černobílá schémata. Není divu, že jediné, co si o rostlinách, jejich dělení, rozmnožování a kráse pamatuji, jsou detaily, které mi při našich nesčetných výpravách do lesa, vyprávěl můj tatínek. Naštěstí je toho docela dost, ale možná by toho bylo ještě víc, kdybych tehdy měla takovou krásnou barevnou a omamující knihu. Všechny informace o kytkách, které se do mě snažili vtlouct ve škole, jsem se s odporem biflovala a následně je okamžitě zapomínala. Trochu se za to stydím. Ale já to tak prostě mám. Kdybych se tehdy natáhla v obýváku na koberci a otevřela Botanicum, věděla bych toho víc, než vím dnes...

A protože chci, aby naše děti měly možnost nasávat a vstřebávat informace kdykoliv se jim zlíbí. V tichu, bez blikající obrazovky. Koupila jsem Botanicum. Teď ještě zbývá koupit ten koberec do obýváku. :)

(Od stejných autorů vyšlo v češtině také Animalium. Existují dokonce také pracovní sešity a omalovánky k oběma titulům!)

PS: Velké poděkování Elišce, která držela stránky obracející se ve větru. :)

Název: Botanicum
Autor: Jenny Broom
Ilustrace: Katie Scott
Rok vydání: 2018
Vydavatel: Albatros Media
ISBN: 978-80-00-04863-5 










3 komentáře:

  1. Botanicum ani Animalium ještě nemám, ale chci je! Máte ty pracovní sešity? Zajímalo by mne, jak vypadají uvnitř? Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den, Jani, omlouvám se za zpoždění s odpovědí! Pracovní sešity zatím nemám, ale brousím si na ně zuby :). Alespoň malý náhled do toho, jak vypadají uvnitř nabízí Amazon, mrkněte na tyhle tři adresy, pod hlavním obrázkem je vždy několik dalších obrázků:

      https://www.amazon.co.uk/Botanicum-Activity-Book-Welcome-Museum/dp/1783706791/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1533040473&sr=8-1&keywords=botanicum+activity+book

      https://www.amazon.co.uk/Animalium-Activity-Book-Welcome-Museum/dp/1783703431/ref=sr_1_1?s=books&ie=UTF8&qid=1533040524&sr=1-1&keywords=animalium+activity+book

      https://www.amazon.co.uk/Animalium-Colouring-Book-Welcome-Museum/dp/1783706120/ref=sr_1_2?s=books&ie=UTF8&qid=1533040524&sr=1-2&keywords=animalium+activity+book

      Mějte se prima!
      Petra

      Vymazat
    2. Moc děkuju, vypadá to primě. Já si snad budu pomalu osvěžovat tu angličtinu:) Jana

      Vymazat