středa 31. října 2018

Větrná republika (Tabook 2018 podruhé)



Tabook je pro mě taková magická akce. Přestože jsem tam jen v roli očumovatele, mám pocit, že tam patřím, že jsou tam lidé s podobným pohledem na svět. Ono to tak vůbec nemusí být, ale já to tak vidím, a tak tam záměrně beru své děti, aby to taky viděly, aby cítily, že tady se mámě líbí. Děti většinou zajímají jiné věci, než mě, ale divadlo, to si vždycky užijeme všichni...  nebo ne?



Letos jsme šli na představení Větrná republika (Divadlo U plotny). Fanoušek v půlce pravil, že chce jít házet kuličky a spolu s tatínkem se z první řady pod pódiem přesunuli až dozadu, za poslední židle, a tam nadšeně házeli dřevěné kuličky do plastových trubek a sledovali, zda se vykutálejí ven. Letos to pro Fandu moc nebylo, pomyslela jsem si, ale při (mnohahodinové) cestě domů z Tábora se ukázalo, že Fanoušek dával pozor, i když se u toho věnoval zcela jiné činnosti, všechny větrné pytle viděl jako první a nadšeně vykřikoval: "Větrná republika! Tady je Větrná republika!" Elišce se to líbilo taky a u každého letiště musíme přibrzdit, aby mohla náležitě pozdravit všechny "větráky". Prostě kniha i představení Větrná republika u nás bodují.

Kniha je to útlá, ale velice zábavná. Doporučuji, abyste si ji nejprve přečetli sami a do detailů pochopili všechny souvislosti, než ji budete číst s dětmi. Já jsem měla nejprve pocit, že je to jen taková snůška obrazů a vtipných rýmů, ale ne, ono to všechno souvisí, splétá se to do příběhu, vypráví to o životě ve Větrné republice, o tom, jak se dělá vítr, co se děje s věcmi, které vítr odnese, a tak dál. Zamyslete se nad tím nejprve bez dětí, zasněte se (a koukejte při tom z okna, zrovna teď je docela dobré větrné počasí) a uvažujte nad tím, jakými způsoby se dá vyrábět vítr. Divadelní upgrade, kdy dva hlavní "větráci" rozdávají dětem v publiku čočku, aby taky dělaly vítr, mě naprosto dostal. Skvělé!

Představení byl přítomen pan autor, a tak jsem pro děti vydyndala podpis. Jen taková třešnička na dortu. I bez podpisu by mě Větrná republika víc, než nadchla!

Název: Větrná republika
Autor: Olivier Douzou
Nakladatelství: Baobab
Rok vydání: 2009
ISBN: 978-80-87060-21-6





Žádné komentáře:

Okomentovat