úterý 15. ledna 2019

Kráva Lízinka je hvězda




Na krávu Lízinku německého autora Alexandera Steffensmeiera jsem poprvé narazila v otrokovickém Antikvariátu u Brouků. Lízinka nemůže usnout mi připadala legrační, i když jsem o ní nikdy před tím neslyšela, a tak jsem ji koupila. Donesla jsem ji domů a zcela jsem jí propadla. Po malém googlení mi došlo, že Lízinku miluje celá Evropa, její humor je totiž univerzální.



Hned jsem také zakoupila další díly (doslova za pár šušňů), které byly v češtině k dispozici - Lízinka doručuje poštu a Lízinka hledá poklad. V Rakousku přibyla ještě Liselotte macht Urlaub (Lízinka jede na dovolenou). A plánuju další nákupy. Ať už zůstanete u Lízinky, nebo půjdete do německého originálu příběhů o Liselotte, nebo koupíte anglickou Millie, polskou Krowu Matyldu, španělskou Josefinu, nebo katalánskou La Florentinu, určitě se pobavíte. Knihy o Lízince se dají pořídit i v kapesním vydání a k dispozici i různé omalovánky a pracovní knihy (v němčině).

Kniha se dá dešifrovat i v jazyce zcela neznámém díky naprosto parádním ilustracím. Příběhy samotné jsou nápadité, ale jednoduché a celé Lízinčino kouzlo spočívá v situačním humoru obsaženém právě v obrázcích. Lidské postavy - farmářka, u níž Lízinka bydlí, a kamarád pošťák, s nímž doručuje poštu ve vesnici, hrají druhé housle, hlavním zdrojem komična je Lízinka. Tedy Lízinka a slepice. Proč slepice? No to nevím. Slepice nejsou nikde zmiňovány v příběhu, dělají vždycky jakési křoví. Ale je to teda křoví par excellence, to vám povím! Být to film, zasloužily by si slepice Oskara za vedlejší roli. Není možné číst knihy o Lízince bez toho, aby se čtenář, dospělý či dítě, chichotal nad slepičími činy a počiny. 

Lízinku doporučuji všemi deseti. A naše tříleté děti taky, milují ji už skoro rok, nemůžu je od ní odehnat, ani když se ji snažím vyfotit. 

Název: Lízinka nemůže usnout, Lízinka doručuje poštu, Lízinka hledá poklad
Autor: Alexander Steffensmeier 
Nakladatelství: Grada Publishing, a. s.
Rok vydání: 2015

ISBN: 978-80-247-5676-9, 978-80-247-5677-6, 978-80-247-5678-3

















Sleduj, čím Lízinka mačká spoušť

Sleduj barbecue červy :D

Sleduj čmeláky :D

Sleduj, co si žáby vezou do nového domova, akvárko :D

Sleduj sáček od bylinkového čaje :D

No comment :D

Sleduj astmatickou slepici, která dýchá do sáčku a jiná slepice jí měří tlak :D



...a je po focení :)
 

Žádné komentáře:

Okomentovat