pátek 1. února 2019

Moje nová babička (My New Granny)... má Alzehimera



V poslední době se začalo rojit docela hodně knih pro děti, které pojednávají o smrti. Je ale zoufale málo těch, které pojednávají o nemoci, o tom, jak se nemocný člověk mění, jak se může měnit vlastní babička, kterou známe celý život. A právě o babičce s Alzheimerovou chorobou je kniha Moje nová babička.



Dřív bývala babička malé Fini silná osoba, která cestovala po světě, skvěle vařila a chodila krmit kachny do parku. A najednou je jiná, dělá si legraci z věcí, které dřív brala vážně, drobky určené pro kachny na jezírku sama sní, necestuje, ale potřebuje někoho, kdo by se o ni staral.

Je to milé a krásně ilustrované. A je to pravdivé. Může to pomoct mnoha dětem ve snaze pochopit, co se s jejich prarodiči děje. Může to pomoct mnoha rodičům vysvětlit svým dětem, co se děje s jejich vlastními rodiči...

Autorkou je rakouská spisovatelka knih pro děti, angličtina je jazyk překladový. Až pojedeme v létě na hory, určitě se na ni v místním knihkupectví pozeptám, vsadím se, že se mi budou líbit i další její knihy ;).



Název: Moje nová babička (My New Granny)
Autor: Elisabeth Steinkellner

Nakladatelství: Skyhorse Publishing
Rok vydání: 2012

ISBN: 978-1620-872-23-9








2 komentáře:

  1. Co Lentilka pro dědu Edu? Znáte?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Znám, ale dozvěděla jsem se o ní až nedávno. Moc díky! Ale jen o ní vím, neustále po ní pasu v antikvariátech, ještě se mi nepodařilo ji ulovit. :) Mějte se prima! Petra

      Vymazat