čtvrtek 18. ledna 2018

Cestopisy Miroslava Šaška



Letos se knihy, které trpaslíci dostali pod stromeček, dělí na dvě kategorie. Ty, které Ježíšek pečlivě zabalil a označil štítky se jmény. O těch začnu mluvit dnes. A pak ty, které Ježíšek zakoupil a tajně je vypustil do knihovny, jen tak, bez okázalého rodinného áchání nad dárky. Snad, aby nemusel poslouchat, že to s těmi knihami už přehání... No, to víte, Ježíšek je bibliofil, ať už si o tom Josef s Marií a Tři králové myslí, co chtějí.

Původně jsem chtěla napsat jeden blogový příspěvek obsahující celou nálož. Ale to by byl pekelně dlouhý záznam. Takže pěkně jedna kniha po druhé.

V té přiznané hromádce musím na prvním místě jmenovat nádheru od Miroslava Šaška, kterou děti dostaly od ježíščí babičky. Není to sice žádná horká novinka, ale je to krása.



Cestopisy To je Londýn, To je Paříž, To jsou Benátky, a To je Řím budou ozdobou trpasličí knihovničky. Už dřív děti dostaly To je New York, a v povánočních výprodejích jsem za 45% ceny koupila i To je Hong Kong a To je Mnichov.

Chtěla bych je všechny, co vyšly česky... a ten zbytek, co Baobab nepokryje, koupím anglicky, je jich celkem osmnáct a všechny jsou nádherné. A police se prohýbají. :)

Kdo byl vlastně Miroslav Šašek (1916 - 1980)? 
Architekt, který po roce 1948 emigroval do Paříže. On, i jeho žena pracovali pro Svobodnou Evropu. Kreslil obrázky na letáky Svobodné Evropy, které se v 50. letech dostávaly přes hranice do Československa pomocí balónů. První kniha ze série To je... byla kniha o Paříži, a to v roce 1959. Pak následovaly další a další, několik z nich obdrželo významené mezinárodní ceny.

Pokud zatím žádné To je... nemáte, pořiďte si. Aspoň jednu. Jsou nádherné.



Řím








 Benátky








Londýn





Paříž











Hong Kong








Mnichov










New York















2 komentáře:

  1. Taky jsem do nich zamilovaná:) Zatím mám jen ty, kde jsme byli, Řím, Benátky, Paříž, New York a Austrálii:) Koupila jsem si i od Olgy Černý To je Praha a je také skvělá. Chtěla bych je taky mít všechny a pak ten životopis To je M. Šašek... Manžel taky říká, že knížek máme habaděj:)

    OdpovědětVymazat
  2. Moc díky za komentář! Jsem ráda, že nejsem jediná :). Uvažovala jsem o tom, jestli ta Praha stojí za to, v ruce jsem ji neměla. Takže díky za tip, přiřadím ji na seznam :D. Co se týče protestů kvůli množství knih, nedá se říct nic, než "Ach ti manželé"! :D Mějte se prima! Petra

    OdpovědětVymazat